Palvelukäytännöt
Johdanto

Kiitos, että valitsit MunAuton ensisijaiseksi alustaksi kausirenkaiden vaihtopalveluille. Tämä palvelupolitiikka määrittelee ehdot, jotka koskevat palveluita, maksuja ja hyvityksiä MunAuton (kutsutaan nimellä MunAuto Oy tai yksinkertaisesti MunAuto) verkkosivuilla. MunAuton teknologian avulla auton omistajat (kutsutaan nimellä Asiakkaat) voivat tilata kausiluonteisia autonrengaspalveluita, kuten renkaiden vaihtoa, renkaiden varastointia ja renkaiden pesua tai puhdistusta. On tärkeää huomata, että MunAuto ei ole mekaanikkopaja, rengashotelli tai rengashuolto. Sen sijaan kokoamme palveluita kaupunkisi ja lähikaupunkien eri työpajoista ja esittelemme ne sinulle valintasi mukaan. Näihin työpajoihin viitataan tässä asiakirjassa kumppanityöpajoina. Käyttämällä alustaamme sitoudut noudattamaan seuraavia palvelukäytäntöjä:

MunAuto toimii välittäjänä, joka yhdistää auton omistajat (asiakkaat) autonrengasliikkeisiin (työpajoihin) kausirenkaiden vaihtopalvelun helpottamiseksi. Yhteistyöpajat jakavat tietoa palveluistaan MunAuto-sovelluksessa. Tämä sisältää tietoja palvelun ominaisuuksista, kestosta, hinnasta, toimitusajasta ja osoitteista. Kumppanityöpajat ovat vastuussa näiden tietojen oikeellisuudesta ja lainmukaisuudesta, mukaan lukien lain edellyttämien hintoja koskevien tietojen toimittaminen. Huomaa, että Partner Workshops -palveluiden myyntiin ja ostamiseen saattaa liittyä erityisiä ehtoja. Kaikki maksupisteessä ilmoitetut hinnat ovat paikallisessa valuutassa ja sisältävät sovellettavat myyntiverot, ellei toisin mainita.

Kumppanityöpajat ovat myös yksin vastuussa MunAuto-ohjelmiston kautta myytävien palvelujen sisällöstä, laadusta ja turvallisuudesta. Yhteistyöpajat ovat yksin vastuussa tilauksen sisällössä, valmistelussa, toimituksessa tai muista virheistä ostosopimuksen täytäntöönpanossa. MunAuto ei ota vastuuta yhteistyökumppanien työpajojen toimittamista MunAuto-palvelua koskevista tiedoista eikä anna takuita tuotteiden saatavuudesta, laadusta tai sopivuudesta. Heillä on lakisääteinen virhevastuu sovellettavien lakien mukaisesti. Asiakkaiden tulee tarkastaa toimituksen yhteydessä suoritetut Palvelut ja ilmoittaa vioista tai laatuongelmista viipymättä MunAuton asiakaspalveluun tai suoraan Kumppanipajoille. Vioista tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa havaitsemisesta, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa huollon suorittamisesta. MunAuto tai Yhteistyöpajat voivat pyytää dokumentointia varten kuvan viallisesta palvelusta. Vikojen tai vaatimustenvastaisuuden sattuessa Asiakkaalla on oikeus saada korvaus soveltuvien lakien mukaisesti.

Yhteistyöpajat varaavat oikeuden päivittää hintoja ilman ennakkoilmoitusta. Kuitenkin, kun Asiakas varaa palvelun tietystä Pajasta ja saa varausvahvistuksen, hinta pysyy ennallaan palvelun suorittamisen jälkeen.

Asiakas on velvollinen maksamaan työpajojen palveluista MunAuton suojattujen maksuyhdyskäytävien kautta. MunAuto-palvelun käyttämiseksi Asiakkaiden tulee antaa voimassa olevat luottokortti- tai maksutapatiedot. MunAuto ei tallenna maksutietoja; tätä hoitavat kolmannen osapuolen maksupalveluntarjoajat, kuten Clearhaus - Mastercard ja Visa, Quickpay, Mobilepay ja Trustly. Asiakkaat sitoutuvat maksamaan kaikista MunAuto Service -sovelluksen kautta tehdyistä ostoksista.

Tilauksen tekeminen:Kumppanipajan ja tarjottujen palvelujen valinnan jälkeen asiakas valitsee palvelun toimituspäivämäärän ja -ajan ja tekee sitovan ostoksen palveluista Kumppanipajasta palveluntarjoajalle esitettyjen ehtojen mukaisesti. asiakas. Vastaanotettuaan Tilauksen MunAuto välittää Tilauksen tiedot Yhteistyöpajalle. MunAuto toimittaa Asiakkaalle kuitin Yhteistyöpajan puolesta. Tilauksen toteuttaminen riippuu saatavuudesta, ja MunAuto varaa oikeuden oman harkintansa mukaan peruuttaa tai olla hyväksymättä Tilausta. MunAuto veloittaa Asiakkaalta verollisen lisämaksun palvelusta ja kaikesta maksun käsittelystä tilauksen kokonaishinnan ja korjaamon veron lisäksi.

Palvelupäivä: Tapaamispäivänä asiakkaan odotetaan siirtyvän työpajaan profiilissaan tai sähköpostitse lähetetyssä kuitissa olevalla tilaustiedoissa olevalla osoitteella. Kumppanipajassa Asiakasta palvellaan ostetun palvelun mukaan sovittuna aikana. MunAuto ei ole viime kädessä vastuussa Partner Workshopin tarjoamista palveluista, mutta MunAuto voi tarjota asiakkaalle korvauksia palveluvalituksista.

Kumppanityöpajojen tarjoamat tapaamisajat eivät ole tarkkoja, vaikka niiden ei pitäisi vaihdella merkittävästi. Vaikka ei ole varmuutta siitä, että palvelu suoritetaan täsmällisesti kuitissasi tai ostohetkellä ilmoitettuna aikana, toimitusaikoihin voivat vaikuttaa tekijät, kuten haastavat renkaan pultit/mutterit ja sääolosuhteet. Kumppanityöpajat voivat määrittää suurimman sallitun viiveajan ennen palvelun tarjoamista. Jos tämä ilmoitettu viiveaika ylittyy, Asiakkaalla on oikeus hylätä palvelu ja pyytää hyvitystä. Tällainen palautus kattaa Asiakkaan maksaman kokonaissumman arvonlisäveroineen ja lisämaksuineen.

Kun olet tehnyt tilauksen ja maksanut palveluistamme, et yleensä voi vetäytyä tai peruuttaa tilausta, ellei tämä palvelukäytäntö nimenomaisesti salli sitä. On erittäin tärkeää tarkistaa valintasi huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Jos myöhästyt ajanvarauksesta sovittuna päivänä, korvausta tai ajanmuutosta ei tarjota. Ymmärrämme kuitenkin, että olosuhteet voivat muuttua, ja asiakkailla on mahdollisuus muuttaa aikoja tai tehdä muutoksia päivämääriin, aikoihin tai työpajoihin. Tämä joustavuus on käytettävissä jopa 24 tuntia ennen alun perin suunniteltua palvelun toimitusaikaa.

Hyvitykset:Sinulla on oikeus peruuttaa ostamasi palvelu ja pyytää täydellistä tai osittaista hyvitystä 7 päivän kuluessa palvelun toimituspäivästä. Tämä oikeus on voimassa, jos on kiistatta todistettu, että tarjottu palvelu ei vastaa sen kuvausta tai että se toimitettiin sovitun ajan jälkeen, mukaan lukien mahdolliset kumppanityöpajan ilmoittamat viivästykset. Palautusprosessin aloittamiseksi ilmoita päätöksestäsi MunAutolle lähettämällä selkeä sähköposti osoitteeseen: vroom@munauto.fi 7 päivän kuluessa.

Lisämaksun hyvitys:Kumppanipaja, joka toimii tilauksesi palveluntarjoajana, on antanut MunAutolle valtuudet vastaanottaa peruutusilmoituksia heidän puolestaan. Jos vaatimuksesi katsotaan päteväksi, MunAuto hyvittää täyden tai osittaisen hyvityksen kaikkien osapuolten yhteisen päätöksen perusteella. Mahdolliset MunAuton tarjoamasta palvelusta maksamat lisämaksut sisältyvät näihin hyvityksiin.

Hyvitystapa:Hyvitykset käsitellään samalla maksutavalla, jota käytit tilauksesi alkuperäisessä ostossa, ellei vaihtoehtoisesta järjestelystä ole nimenomaisesti sovittu.

Asiakkailla on mahdollisuus muuttaa aikoja, jos he huomaavat, että he eivät ole tavoitettavissa 24 tunnin kuluessa ajanvarauksesta. Jos asiakas maksaa palvelusta, mutta ei saavu ajoissa, hyvitystä ei myönnetä. Uudelleen ajoitettu tilaus sallii muutokset mihin tahansa tai kaikkiin työpajaan, päivämäärään ja kellonaikaan. Uudelleenaikaa tehdessään asiakkaat voivat valita alun perin valitun työpajan vapaita aikoja tai valita toisen työpajan vapaan päivämäärän ja kellonajat. Mikäli uusi korjaamo valitaan korkeammalla palvelumaksulla, asiakkaan on maksettava hintaero siirretyltä ajalta. Toisaalta, jos uusi korjaamo tarjoaa halvempia palveluita, MunAuto palauttaa alkuperäisestä palvelusta maksetun ylimääräisen summan asiakkaan MunAuto-tilille tulevia ostoja varten.

Tietyissä tapauksissa automallin valmistusmaan vaihtelut voivat johtaa siihen, että alkuperäiset rengaskoot poikkeavat MunAuton autonrengastietokannassa olevista odotetuista kokoista. Lisäksi asiakkaat, erityisesti autoilijat, ovat saattaneet vaihtaa auton renkaisiinsa kokoihin, jotka poikkeavat alkuperäisestä laitevalmistajan spesifikaatiosta (OE).

Jos korjaamo erottaa pienten ja suurten renkaiden hinnat, asiakas on velvollinen maksamaan erotuksen, kun alun perin maksettu rengaskoko todetaan pienemmäksi. Toisaalta, jos maksettu rengas havaitaan suuremmiksi, on asiakkaan velvollisuus ilmoittaa asiasta viipymättä korjaamolle. Tämän jälkeen korjaamo kuittaa eron ja aloittaa hyvityksen asiakkaan MunAuto-tilille, jota voidaan käyttää tuleviin ostoihin.

Sinulle myönnetään rajoitettu, ei-yksinomainen, ei-siirrettävä ja ei-alilisensoitava oikeus käyttää tarjoamamme MunAuto-palvelua näissä ehdoissa kuvattuihin tarkoituksiin. MunAuto-palveluun pääsemiseksi sinun on luotava käyttäjätili rekisteröitymisohjeiden mukaisesti. Jokaisella asiakkaalla on vain yksi henkilökohtainen käyttäjätili. Jos epäilet luvatonta pääsyä tai tilin tunnistetietojen paljastamista, sinun on ilmoitettava asiasta viipymättä MunAutolle. Olet vastuussa kaikista MunAuto-palvelun toiminnoista ja käytöstä käyttäjätilisi alla.

Kun käytät MunAuto-palvelua, saatat törmätä sisältöön tai tietoihin, jotka voivat olla epätarkkoja, epätäydellisiä, viivästyneitä, harhaanjohtavia, laittomia, loukkaavia tai muuten haitallisia. MunAuto ei yleensä tarkista kumppanityöpajojen tarjoamaa sisältöä eikä ole vastuussa kolmannen osapuolen (mukaan lukien kumppanit) sisällöstä, tiedoista tai mistään vahingoista, jotka johtuvat sen käytöstä tai luottamisesta.

Asiakasorganisaatio on vastuussa MunAuto-palveluun pääsyä ja käyttöä varten tarvittavien laitteiden tai laitteiden (esim. puhelimet) ja yhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta mahdollisine maksuineen.

MunAuto varaa oikeuden välittömästi poistaa tai keskeyttää asiakkaan MunAuto-palvelusta ja/tai hylätä tai peruuttaa tilaukset, jos:

  • (i) asiakas väärinkäyttää palvelua tai aiheuttaa vahinkoa sen käytölle, kumppanikorjaamoille tai MunAuton työntekijöille,
  • (ii) on perusteltua uskoa vilpilliseen toimintaan,
  • (iii) syntyy vääriä määräyksiä tai velvollisuuksien noudattamatta jättämistä,
  • (iv) epäilys tilauksen oikeellisuudesta tai aitoudesta tai
  • (v) MunAuton määrittämä sopimaton käyttäytyminen kumppanikorjaamoja tai MunAuton työntekijöitä kohtaan.
  • Jos MunAuto peruuttaa maksetun tilauksen, summa palautetaan samalla maksuvälineellä.

Tämä Palvelukäytäntö toimii MunAuton ja Asiakkaan välillä sitovana sopimuksena, joka on voimassa toistaiseksi niin kauan kuin Asiakas käyttää MunAuto-palvelua. Asiakas pidättää itsellään oikeuden lopettaa MunAuto-palvelun käyttö milloin tahansa. Samalla MunAuto varaa oikeuden lopettaa MunAuto-palvelun tarjoaminen pysyvästi tai tilapäisesti harkintansa mukaan. Myös MunAuto-palvelun tilapäisiä keskeytyksiä voi esiintyä.

Vaikka MunAuto pyrkii toimittamaan luotettavan alustan ja palvelut, se ei anna mitään lupauksia tai takuita MunAuto-palvelun, sen ominaisuuksien tai minkään MunAuton tarjoaman palvelun luotettavuudesta, toimivuudesta, ajantasaisuudesta, laadusta tai soveltuvuudesta. MunAuto ei anna mitään takeita, joita ei ole nimenomaisesti kuvattu tässä palvelukäytännössä.

MunAuto varaa oikeuden muuttaa tai päivittää tätä palvelukäytäntöä aika ajoin. Mahdolliset muutokset julkaistaan verkkosivuillamme, ja tarkistettu käytäntö tulee voimaan välittömästi julkaisemisen jälkeen. Käyttämällä MunAuton alustaa vahvistat, että olet lukenut, ymmärtänyt ja hyväksynyt tämän maksu- ja palautuskäytännön. Sinun vastuullasi on tarkistaa tämä käytäntö säännöllisesti päivitysten tai muutosten varalta. Jos et hyväksy jotakin tämän käytännön osaa, älä käytä alustaamme. Tämä palvelupolitiikka on erottamaton osa MunAuton käyttöehtoja.

Näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakeja ja niitä tulkitaan niiden mukaisesti. Jos olet kuluttaja, ota huomioon, että kotimaasi pakollisten kuluttajansuojalakien myöntämistä oikeuksistasi ei voida luopua. Näistä käyttöehdoista aiheutuvat riidat ratkaistaan sen maan toimivaltaisissa tuomioistuimissa, jossa Käyttäjä sijaitsee. Kuluttajalla on kuitenkin aina mahdollisuus nostaa kanne kotipaikkansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa. Jos olet EU-asiakas, MunAuto ja voit myös käyttää Euroopan komission hallinnoimaa Online Dispute Resolution (ODR) -alustaa riitojenratkaisuun. Tämä foorumi on saatavilla osoitteessa ec.europa.eu/odr. Lisäksi sinulla on mahdollisuus saattaa riita kotipaikkasi kuluttajariitalautakunnan tai muun vastaavan tuomioistuimen ulkopuolisen elimen käsiteltäväksi. Esimerkiksi Kuluttajariitalautakunta on tavoitettavissa osoitteessa kkv.fi/kuluttajaneuvonta.

01.02.2024